English
 
Help Privacy Policy Disclaimer
  Advanced SearchBrowse

Item

ITEM ACTIONSEXPORT

Released

Book Chapter

Ab wann nutzen Kinder die Intonation zum Ausdruck neuer Information?

MPS-Authors
/persons/resource/persons24

Chen,  Aoju
Language Acquisition Group, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society;

External Resource
Fulltext (restricted access)
There are currently no full texts shared for your IP range.
Fulltext (public)
There are no public fulltexts stored in PuRe
Supplementary Material (public)
There is no public supplementary material available
Citation

Chen, A. (2010). Ab wann nutzen Kinder die Intonation zum Ausdruck neuer Information? In Max-Planck-Gesellschaft. Jahrbuch 2010. München: Max-Planck-Gesellschaft. Retrieved from http://www.mpg.de/jahrbuch/forschungsbericht?obj=447900.


Cite as: https://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-0010-9136-A
Abstract
In einer Studie am Max-Planck-Institut in Nijmegen wurde untersucht, wie und wann Kinder die Regeln der Intonation in der niederländischen Sprache beherrschen. Die Ergebnisse zeigten, dass sie mehrere Entwicklungsstufen durchlaufen, bevor sie im Alter von sieben oder acht Jahren so intonieren wie die Erwachsenen, die einen Fokus (sprich: neue Information) mit einem fallenden Akzent markieren.
This study investigated how children acquire intonation as a focus-marker in Dutch. The use of intonation in different information structural contexts was analysed for children from four age groups (1- to 2-year-olds, 3-year-olds, 4- to 5-year-olds, and 7- to 8-year-olds) in both spontaneous and elicited production. Results show that children go through distinct development stages before becoming adult-like in the use of intonation in focus marking at the age of 7 or 8.