English
 
Help Privacy Policy Disclaimer
  Advanced SearchBrowse

Item

ITEM ACTIONSEXPORT
  The Winner Takes It All: Erfolgsungleichheiten auf Märkten

Lutter, M. (2013). The Winner Takes It All: Erfolgsungleichheiten auf Märkten. In Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung (Ed.), MPIfG Jahrbuch 2013-2014 (pp. 63-69). Köln: Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung.

Item is

Basic

show hide
Genre: Contribution to Collected Edition

Files

show Files
hide Files
:
mpifg_yb13_63.pdf (Publisher version), 489KB
 
File Permalink:
-
Name:
mpifg_yb13_63.pdf
Description:
Full text
OA-Status:
Visibility:
Restricted (Max Planck Institute for the Study of Societies, MKGS; )
MIME-Type / Checksum:
application/pdf
Technical Metadata:
Copyright Date:
-
Copyright Info:
-
License:
-

Locators

show

Creators

show
hide
 Creators:
Lutter, Mark1, Author           
Affiliations:
1Soziologie des Marktes, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, ou_1214556              

Content

show
hide
Free keywords: -
 Abstract: Auf Winner-take-all-Märkten verdichtet sich die Nachfrage auf wenige Superstars. Die überwiegende Mehrheit bleibt erfolglos. Die Einkommen der erfolgreichsten Anbieter liegen dabei weit über dem Durchschnitt ihrer Mitstreiter. Zugleich hat die Masse mit äußerst prekären Bedingungen zu kämpfen. Mark Lutter untersucht, wie derartige Erfolgskonzentrationen entstehen.

Details

show
hide
Language(s): deu - German
 Dates: 2013
 Publication Status: Issued
 Pages: -
 Publishing info: -
 Table of Contents: -
 Rev. Type: -
 Identifiers: -
 Degree: -

Event

show

Legal Case

show

Project information

show

Source 1

show
hide
Title: MPIfG Jahrbuch 2013-2014
Source Genre: Collected Edition
 Creator(s):
Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung, Editor              
Affiliations:
-
Publ. Info: Köln : Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung
Pages: - Volume / Issue: - Sequence Number: - Start / End Page: 63 - 69 Identifier: -