English
 
Help Privacy Policy Disclaimer
  Advanced SearchBrowse

Item

ITEM ACTIONSEXPORT

Released

Contribution to Collected Edition

The Winner Takes It All: Erfolgsungleichheiten auf Märkten

MPS-Authors
/persons/resource/persons41241

Lutter,  Mark
Soziologie des Marktes, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society;

External Resource
No external resources are shared
Fulltext (restricted access)
There are currently no full texts shared for your IP range.
Fulltext (public)
There are no public fulltexts stored in PuRe
Supplementary Material (public)
There is no public supplementary material available
Citation

Lutter, M. (2013). The Winner Takes It All: Erfolgsungleichheiten auf Märkten. In Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung (Ed.), MPIfG Jahrbuch 2013-2014 (pp. 63-69). Köln: Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung.


Cite as: https://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-0015-1843-5
Abstract
Auf Winner-take-all-Märkten verdichtet sich die Nachfrage auf wenige Superstars. Die überwiegende Mehrheit bleibt erfolglos. Die Einkommen der erfolgreichsten Anbieter liegen dabei weit über dem Durchschnitt ihrer Mitstreiter. Zugleich hat die Masse mit äußerst prekären Bedingungen zu kämpfen. Mark Lutter untersucht, wie derartige Erfolgskonzentrationen entstehen.