Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Competition in Higher Education: Sorting, Ranking and Fees

Liu, K., Rusch, H., Seel, C., & Terstiege, S. (2024). Competition in Higher Education: Sorting, Ranking and Fees. GSBE Research Memoranda, 005. doi:10.26481/umagsb.2024005.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Forschungspapier

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
RM24005.pdf (beliebiger Volltext), 744KB
Name:
RM24005.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Keine Angabe
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:
ausblenden:
externe Referenz:
https://doi.org/10.26481/umagsb.2024005 (beliebiger Volltext)
Beschreibung:
-
OA-Status:
Keine Angabe

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Liu, Kaiqi, Autor
Rusch, Hannes1, Autor           
Seel, Christian, Autor
Terstiege, Stefan, Autor
Affiliations:
1Independent Research Group: Behavioral Economics of Crime and Conflict, Max Planck Institute for the Study of Crime, Security and Law, Max Planck Society, ou_3555799              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: We model student enrollment in markets for higher education where public universities, private non-profit universities, and private for-profit universities compete. Universities differ with respect to their capacity, graduation probability, and profit objective; students differ in ability. The value of a diploma at each university depends on its endogenous ranking based on average student ability.

In every equilibrium, the private for-profit university attracts the least able students. Under additional conditions, the private non-profit university attracts the top students. Paradoxically, a higher capacity at the public university might decrease its equilibrium market share as it incentivizes the for-profit university to compete more aggressively. The for-profit university benefits from an increased enrollment in higher education.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2024-04-18
 Publikationsstatus: Online veröffentlicht
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: Maastricht University, Graduate School of Business and Economics
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: DOI: 10.26481/umagsb.2024005
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: GSBE Research Memoranda
Genre der Quelle: Reihe
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: 005 Artikelnummer: - Start- / Endseite: - Identifikator: -