English
 
User Manual Privacy Policy Disclaimer Contact us
  Advanced SearchBrowse

Item

ITEM ACTIONSEXPORT
  Verb-Argument-Struktur, Kasus und thematische Interpretation beim Sprachverstehen

Frisch, S. (2000). Verb-Argument-Struktur, Kasus und thematische Interpretation beim Sprachverstehen. PhD Thesis, Max Planck Institute of Cognitive Neuroscience, Leipzig.

Item is

Basic

show hide
Item Permalink: http://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-0010-E7D0-C Version Permalink: http://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-002C-0024-F
Genre: Thesis

Files

show Files
hide Files
:
frisch.pdf (Any fulltext), 4MB
Name:
frisch.pdf
Description:
-
Visibility:
Public
MIME-Type / Checksum:
application/pdf / [MD5]
Technical Metadata:
Copyright Date:
-
Copyright Info:
eDoc_access: PUBLIC

Locators

show

Creators

show
hide
 Creators:
Frisch, Stefan1, Author              
Affiliations:
1MPI of Cognitive Neuroscience (Leipzig, -2003), The Prior Institutes, MPI for Human Cognitive and Brain Sciences, Max Planck Society, ou_634574              

Content

show
hide
Free keywords: -
 Abstract: Um vom Lesen oder Hören sprachlichen Materials zur Repräsentation eines Satzes zu kommen, müssen verschiedene sprachliche Informationen miteinander verknüpft werden. Eine zentrale Rolle dabei spielt das Verb, das sich durch ihre Eigenschaft, andere Elemente als Ergänzung zu nehmen charakterisiert, aber auch durch seine Form (Kasus). Diese Arbeit untersucht, ob die Beschränkungen der hinsichtlich der Zahl, Form und und thematischen Interpretierbarkeit beim Sprachverstehen über eine Messung Ereigniskontrollierter Hirnpotentiale (EKP) qualitativ und qualitativ differenzierbar sind.

Details

show
hide
Language(s): deu - German
 Dates: 2000
 Publication Status: Published in print
 Pages: -
 Publishing info: Leipzig : Max Planck Institute of Cognitive Neuroscience
 Table of Contents: -
 Rev. Method: -
 Identifiers: eDoc: 395026
ISBN: 3-9807282-1-8
 Degree: PhD

Event

show

Legal Case

show

Project information

show

Source 1

show
hide
Title: MPI series in cognitive neuroscience
Source Genre: Series
 Creator(s):
Affiliations:
Publ. Info: -
Pages: - Volume / Issue: 12 Sequence Number: - Start / End Page: - Identifier: -